Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAndre, Yves (Hrsg.); Mouzoune, Abdelkrim (Hrsg.)
InstitutionInternational Bureau of Education, Geneva (Switzerland).
TitelApprendre a vivre ensemble grace a l'enseignement de l'histoire et de la geographie. Rapport final du colloque sur le theme. (Learning To Live Together Thanks to the Teaching of History and Geography. Final Report on a Colloquium on That Theme.) Proceedings of a Colloquium Organized Jointly by the International Bureau of Education (UNESCO) and the University of Geneva (Geneva, Switzerland, June 12, 1998).
Quelle(1998), (60 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Citizenship Education; Elementary Education; Geography Instruction; Global Approach; History Instruction; International Cooperation; National Curriculum; Peace; Textbook Content
AbstractThese Proceedings contain 14 chapters (or papers) from a colloquium on learning to live together in peaceful co-existence thanks to the teaching of history and geography. All the papers in the Proceedings are in French, but each paper has both an English summary and a Spanish summary. The 14 papers are, as follows: (1) "Introduction" (Yves Andre; Antoine Bailly; Bernard Ducret; Bernard Huber; Abdelkrim Mouzoune); (2) "Donner un sens nouveau a l'enseignement de l'histoire et de la geographie" (Antoine Bailly); (3) "La maniere d'enseigner le vivre ensemble au Liban, au Salvador et en Republique tcheque: analyse a travers les connaissances explicites et implicites" (Abdelkrim Mouzoune); (4) "Geographie et formation au vivre ensemble a Geneve" (Bernard Huber); (5) "Enseignement de la geographie et ideologie en Angleterre et au Pays de Galles" (Norman Graves); (6) "Les orientations de l'enseignement de la geographie au Portugal" (Sergio Claudino); (7) "L'education aux nouvelles citoyennetes en geographie: le cas de la France" (Robert Ferras); (8) "De Costa Rica: El libro de geografia de Costa Rica para ninos de 4 grado de escuela" (Guillermo Carvajal); (9) "Vivre ensemble grace a l'enseignement de l'histoire et de la geographie au Maroc" (El Hassane Boubekraoui; Abdelkrim Mouzoune); (10) "Devoir et vouloir vivre ensemble: enjeux de la citoyennete chez les jeunes au Senegal" (Cisse Kane); (11) "Apprendre a vivre ensemble grace a l'enseignement de l'histoire et de la geographie au Burundi: ideal et limites" (Angelo Barampama); (12) "Les modeles d'enseignement de l'histoire et de la geographie" (Bernard Ducret); (13) "Nouvelles directions pour l'enseignement de l'histoire et de la geographie" (Antoine Bailly); and (14) "Conclusions: le dessous des cartes. Propositions pour l'enseignement de l'histoire de la geographie" (Yves Andre). (BT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: